Toppmeny

Preik.tv rapport for 2016

I 2016 publiserte vi 52 andakter på preik.tv

Det ble ikke produsert adventskalender i år, derfor har vi publisert færre andakter enn i 2015.

Likevel ser vi en god økning i tallet på brukere på siden.

Dette henger mest sammen med at vi startet en aktiv annonsering på Google i slutten av september.

Det positive er at mange flere finner / kommer inn på preik.tv via google annonser. Dette har også ført til en høyere fluktfrekvens som kan tolkes som en negativ utvikling.

Men det må ikke alltid være negativt. Det kan være at de som klikker seg inn via en annonse, eller en link fra f.eks. Facebook finner det de er ute etter og så forlater siden etter å ha sett andakten.

Det som ikke kommer med i de ulike statistikkene er hvor mange som har sett preik.tv via et ungdomslag, skolelag, bibelgruppe ol.

Men vi får tilbakemeldinger fra ledere som setter stor pris på andaktene fra preik.tv.

Sammendrag

I 2016 har andakter fra preik.tv blitt spilt av ca. 89 000 ganger via de ulike kanalene vi benytter.
(Tallet er ikke helt nøyaktig siden vi ikke får konkrete tall fra podcasten).

Da er ikke tall fra Kanal 10 tatt med, for der har jeg ikke oversikt over hvor mange andakter de har brukt, eller hvor mange som ser på den kanalen.

Dette betyr at i snitt deler preik.tv ca. 250 andakter daglig.

Google analytics for preik.tv

Her sammenligner vi tall for 2016 og 2015

Brukere
42 517 vs. 22 425
En økning på 89,60 %

Sidevisninger
101 657 vs. 84 782
En økning på 19,90 %

Økter
56 189 vs. 35 251
En økning på 59,40 %
(En økt er en gruppe interaksjoner som finner sted på nettstedet ditt innenfor en gitt tidsramme.)

Fluktfrekvens
80,23 % vs. 68,30 %
En økning på 17,47 %

Demografi

Det er flest damer som ser på preik.tv, men vi ser en økning av menn i 2016.

Sted:

Vi har en økning på 5 608,20 % flere besøkende fra Sverige, og 4 750,00 % flere fra Danmark.
Dette henger sammen med annonsering på Google.

Nye kontra returnerende

Vi har en økning på 91,56 % av nye besøkende, men også returnerende besøk øker med 8,21 %

Trafikk inn til siden

 

De best besøkte sidene er:

[1] Google annonsene for preik.tv på Snapchat har ført mange inn til preik.tv. En del av disse har begynt å følge preik.tv i denne kanalen. I starten av 2017 får ca 180 personer med seg de daglige bibelversene og informasjon om preik.tv som vi deler her.

Funn facts

  • 46,59 % av besøkende bruker nettleseren Chrome og 27,35 % bruker Safari.
  • 47,80 % besøker via desktop, 38,98 % via mobil, 13,22 % via tablet.

Statistikk for Preik.tv på Vimeo i 2016

  • Ca 27 000 avspillinger
  • 19 663 er via preik.tv
  • Ellers ser folk andaktene direkte på vimeo.com, dagen.no, foross.no, kurs.omgud.net

Preik.tv på vimeo

Statistikk for Preik.tv på YouTube

Statistikk for preik.tv på YouTube

  • 14 619 avspillinger er en økning på 42,21 % siden 2015.
  • 34 535 seertid (minutter) er en økning på 53,22 % siden 2015.

Alder

Statistikk for preik.tv på YouTube

Via ImF-UNG sin podcast[1]

I 2016 har det vært lastet ned / spilt av ca 48 200 andakter via podcasten.

Vi har flest brukere i Norge, USA, UK, Sverige og Finland.

[1] Her er det også inkludert de talene / seminarene som er publisert på podcasten.

 

Vil du støtte preik.tv i 2017?

Nå har du sett hvordan det gikk med preik.tv i 2016.

Synes du det ser greit ut?

Kom gjerne med dine innspill om hvordan vi kan bli bedre!
Send gjerne en e-post til meg.

Vi ønsker å nå enda lengre ut, spille inn enda bedre andakter og være en enda bedre ressurs for de som bruker preik.tv!

Skal vi klare dette trenger vi flere støttespillere.

Dersom du vil gi en gave til dette arbeidet kan du bruke kontonummer: 3000 23 40212
Merk beløpet med PREIK.TV

Ingen kommentar enda.

Legg igjen en kommentar

ImF-UNG, Idrettsvegen 10, 5353 Straume  |  Tlf: 56 31 42 40  |  Epost: imf@imf.no